بهترین زمان صید ماهی و ماهیگیری

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط
دوست داشتن1

فاکتورهای مهم برای ماهیگیری 

حتی اگر شما بهترین مکان و همه تجهیزات ماهیگیری هم داشته باشید، ولی اگر زمان نامناسبی را انتخاب کنید ممکن است نتوانید صید خوبی داشته باشید.

زمان ماهیگیری

ماهی‌ها حیوانات خونسردی هستند که فعالیت آنها به دمای آب بستگی دارد. وقتی هوا سرد است، ماهی‌ها غیرفعال هستند و وقتی هوا خیلی گرم است به آب‌های عمیق‌تر می‌روند تا خنک بمانند. از آنجایی که ماهی‌ها فیتوپلانکتون و/یا ماهی‌های کوچک فیتوپلانکتون‌خوار را می‌خورند، بنابراین زمانی نور و گرما فراهم باشد، پلانکتون‌ها هم بیشتر فعال هستند و در نهایت حضور ماهی‌ها هم بیشتر است.

فصل 

مانند همه حیوانات، جمعیت تعدادی از ماهی‌ها در زمان‌های خاصی از سال بیشتر است. البته بر اساس محل زندگی شما و نوع ماهی که می‌خواهید صید کنید هم متفاوت است.

بهار

در فصل بهار، ماهی‌ها بعضی وقت‌ها به طعمه سر قلاب گاز می‌زنند. البته با گرم‌تر شدن هوا شانس بیشتری برای صید ماهی خواهید داشت. ماهی‌ها در صبح بهاری نمی‌توانند غذای زیادی بخورند و بهترین گزینه برای شما هنگام غروب است. در این زمان از سال بادها آب‌های سطحی گرمتر و پر از غذا را به سمت ساحل هدایت می‌کنند، بنابراین سعی کنید برای ماهیگیری در امتداد خط ساحلی در جهت پایین باد باشید تا بتوانید ماهی‌های بیشتری را صید کنید.

تابستان

تابستان فصل خوبی برای ماهیگیری است. در این فصل ماهی‌ها قبل از طلوع و غروب آفتاب که غذا بیشتر است تمایل بیشتری به گرفتن طعمه سر قلاب ماهیگیری دارند. ولی وسط روز، زمانی که خورشید در اوج خود قرار دارد، ماهی‌ها به سمت آب سردتر و عمیق‌تر می‌روند و زمان مناسبی برای صید نیست.

پاییز

پاییز فصل خوبی برای صید ماهی نیست. ماهی‌ها احتمالاً در صبح و اوایل بعد از ظهر زیاد اشتهایی برای خوردن طعمه ماهیگیری ندارند. با این حال، در اواخر روز، آب در اثر ساعاتی از تابش خورشید گرم می‌شود و ماهی‌ها به دلیل کمبود غذایی که زمستان به همراه دارد، بیش از حد معمول میل به خوردن غذا دارند.

زمستان

به دلیل کمبود مواد غذایی و سرد بودن دما، این فصل برای ماهیگیری اصلا مناسب نیست.  باید چوب ماهیگیری خود را در این فصل در انبار بگذارید

جزر و مد 

بهترین زمان برای صید و صیادی زمانی است که جزر و مد در حال افزایش یا کاهش باشد. زیرا این تغییر باعث می‌شود طعمه به صورت انبوه حرکت کند و زمان مناسبی برای تغذیه ماهی‌های ساحلی ایجاد می‌کند. ماهیگیری در هنگام جزر و مد، زمانی که آب حرکت کمتری دارد (ارتفاع جزر و مد کم است)، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

برای اینکه زمان جزر و مد در منطقه محل زندگی خودتان را رصد کنید کافی است که “نمودار جزر و مد” و نام شهری که در آن هستید را در گوگل جستجو کنید.

اگر در طول جزر و مد بالا (ارتفاع جزر و مد بالا باشد) در حال ماهیگیری هستید، به دنبال یک منطقه کم عمق باشید.
اگر در هنگام جزر و مد پایین (ارتفاع جزر و مد پایین باشد)در حال ماهیگیری هستید، به دنبال یک بستر گل و لای باشید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم